pondelok 15. októbra 2012

Kontrola platnosti TLE záznamu pre 1998-067CP


     Dôveruj, ale preveruj! Nedalo mi, aby som neskontroloval fakt, či záznam TLE pre 1998-067CP je skutočne TLE pre satelit NIWAKA. Spravil som pomerne jednoduchý experiment. Aktualizoval som čas z NTP serveru time.nist.gov a natiahol TLE z 12.oct.2012 pre satelit s koncovým označením CP a CN. Chcel som porovnať prechod oboch satelitov pri maximálnej elevácii s nulovým dopplerovým posunom. Skalibroval som rádiostanicu a FFT softvér podľa známych rádioamatérskych satelitov. Meranie spočívalo v stanovení skutočného dopplerovho posunu voči predpokladanému posunu z TLE. Na moje prekvapenie sa merania zhodli približne s jednosekundovou chybou voči softvérovej predikcii satelitu 1998-067CP. Po prepnutí na satelit 1998-067CN bol stále posun viac ako +800Hz@100MHz a k nulovému posunu došlo až 38 sekúnd po nameranom satelite 1998-067CP (NIWAKA)
   Spravil som aj videozáznam, ale nie moc kvalitný. Skúsim neskôr doplniť

* * * * *    NIWAKA FITSAT-1  ==>  1998-067CP         * * * * * 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára