pondelok 8. júla 2013

FITASAT-1 ukončil svoju cestu.


Dňa 4. júla 2013 mikrosatelit FITSAT-1 zhorel v atmosfére zeme. Pôvodne predpovedaná doba sa predĺžila na takmer dvojnásobok. Satelit postupným brzdením o atmosféru klesol do hustejších vrstiev, kde nakoniec zhorel a ukončil tak jeden zo zaujímavých optických experimentov. Takushi Tanaka (JA6AVG) zverejnil posledné reporty.

 (1) 3:07(U) JA0CAW received telemetry of FITSAT-1.
 (2) 3:09(U) JA1GDE received telemetry of FITSAT-1.
 (3) 4:33(U) JR8LWY received only carrier not Morse.
 (4) 4:33(U) JR5EPQ received only carrier not Morse.
 (5) 4:37(U) JA0CAW could not receive Morse.
 (6) 4:38(U) JG6YEW(GS of FITSAT-1) could not receive Morse.
 (7) 5:37(U) Mr. Cedric Salotto Cordeiro saw the glow at
                Campos-RJ-Brazil.
 (8) 5:57(U) DK3WN received only carrier not Morse.         
 (9) 6:08(U) JA6PL could not receive Morse.
(10) 7:20(U) PA3GUO could not copy.

Musím skonštatovať, že sa mi nepodarilo uskutočniť experiment optického príjmu. Som trochu sklamaný. Nespravil som úplne všetko pre úspech experimentu.

Sumár problémov:
1. Zdravotné problémy na začiatku roku 2013
2. Financie
3. Ochota vyniesť techniku do nadmorskej výšky nad 1500m
4. Oblačnosť - dlhodobo zlé počasie 
5. Atmosféra v nízkych polohách s príliš silným svetelným pozadím (svetelné znečistenie)
6. Mesiac počas preletov (keď už sa konečne vyjasnilo)

FITSAT-1 has decayed on 4th July 2013.


zdroj/source: Tanaka Web Pages

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára